Další 2 kroky, kterými předběhnete konkurenci

V minulém článku 3 kroky, kterými předběhnete konkurenci, jsem zmínil první důležitý krok, který musíte udělat, abyste předčili svoji konkurenci, a tou je, být viděn na internetu.

Protože byl článek docela dlouhý, rozhodl jsem se zbylé dva kroky popsat v tomto článku.

2. krok: Nechejte si roznést letáky do domácností a firem ve svém regionu

Roznos letáků do domácností je jeden ze způsobů, jak se dostat do povědomí lidí ve vašem regionu i bez toho, aby vás aktivně vyhledávali například na internetu. Další výhodu bych viděl v tom, že z letáků se mají možnost dozvědět o službě, která není tak běžná, nebo je zcela nová, a spousta lidí by se o ní jiným způsobem nemělo šanci ani dozvědět.

Jakým způsobem nechat letáky roznést?

Letáky si můžete nechat roznést v podstatě třemi způsoby:

  • vlastními silami, což ale vyžaduje spoustu času a námahy, já tento způsob využil při roznášení letáků do mateřských škol, čili tento způsob bych využil pouze při cílení na určitý typ subjektů,
  • roznáška Českou poštou, tenhle způsob jsem využil, je poměrně levný a hlavně spolehlivý, více se dočtete v článku Jak objednat roznášku letáků od České pošty,
  • roznáška jinou službou, s tímto nemám zkušenosti, ale určitě existuje spousta subjektů a jednotlivců, které roznášku letáků nabízí, spolu s letáky od hypermarketů apod.
Letáky, které jsem si nechal tisknout, měly gramáž papíru 100 g/m2. Doporučuji spočítat si přesnou hmotnost jednoho letáku, protože u České pošty se liší cena za roznos i podle hmotnosti letáku.

Jak letáky vytvořit a vytisknout?

Pokud jsem alespoň trochu zruční, tak si můžete letáky připravit v nějakém programu na počítači.

Já k tomu využil program OpenOffice Draw nebo GIMP, následně soubor převedl do formátu PDF. Většina těchto programů ovšem není určena přímo pro výstup pro tiskárnu, proto je ještě dobré podívat se na stránky konkrétní tiskárny, kde většinou mají pokyny, jak má podklad pro tisk vypadat. Většinou požadují výstup v PDF v barevném formátu CMYK, dále několika milimetrové přesahy pro ořez, případně další záležitosti.

Pokud tedy víte, že tvorba grafického podkladu by pro vás byla náročná, můžete využít služeb grafiků nebo přímo tiskáren, které vám návrh dle vašich požadavků sestaví.

Zadání tisku pak probíhá většinou přes webové stránky tiskáren, kde zadáte velikost, počet, typ papíru a další požadavky, a pak už jen čekáte, až vám přijde balík s vytisknutými letáky.

Na letácích uveďte nějaké lákadlo, aby lidé vašich služeb využili. Například uveďte slevu 10 procent po předložení letáku, uvádějte i příklady konkrétních cen za služby nebo výrobky, referenční fotografie apod.

3. krok: Nebojte se inzerovat v regionálních novinách

Možná i vám chodí do schránek v pravidelných termínech regionální noviny. Umístění reklamní plochy v regionálním tisku vám může přinést další nové zákazníky.

Já využívám takovou reklamu sice jen v určitých obdobích (začátek jara a v předvánočním období), ale pokud budete reklamu umisťovat pravidelně, určitě chybu neuděláte, naopak, častým opakováním spíše upoutáte čtenářovu pozornost.

Grafický návrh můžete vytvořit obdobně jako při tvorbě letáků, tedy buď svépomocí, nebo práci zadáte profesionálnímu grafikovi.

Při tvorbě opět nezapomeňte uvést nějaký motivující prvek, díky kterému by si měli čtenáři službu objednat. Také používejte pro texty, jako je „sleva“, „cena“ výrazné podbarvení (žluté, červené, zelené).

Dopad takové reklamy, stejně jako u letáků, může být okamžitý, ale i dlouhodobější, čtenář si může leták nebo reklamní plochu vystřihnout a uschovat pro pozdější období.


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru