Mít spokojené zákazníky se vyplatí

Snažím se svoji práci dělat pořádně a myslím, že se mi to zatím vyplácí. Má to hned tři důvody, proč je lepší odvést poctivou práci, než ji odbýt.

Sám mám z kvalitní práce dobrý pocit

Přeci jen člověk má určitě lepší pocit z dobře odvedené práce než z něčeho, na co sám nemůže být pyšný. Je to určitě i motivující prvek do budoucna, asi nikoho nebaví dělat něco, na co se sám netěší, nebo o čem ví, že není stoprocentní.

S prací by měl být tedy spokojený nejen zákazník, ale také ten, kdo ji vykonává.

Spokojený zákazník se obvykle vrací

Po skoro roce od zahájení podnikání postupně sleduji, že se vrací i dřívější zákazníci, pro které jsem dělal před půl rokem a déle. Často se mi stávalo, že po ukončení zakázky mi někteří lidé přislíbili, že se mi ozvou za nějaký čas s další prací.

Samozřejmě ne každý se poté ozve, buď to třeba zmíní jen ze slušnosti, nebo na to zapomene, nebo prostě najde někoho jiného. Ale několik lidí už se mi ozvalo i podruhé, což je známka toho, že byli s mojí prací spokojení.

Spokojený zákazník vám může přinést další zakázky

Další efekt, který jsem za tu dobu vypozoroval je, že spousty zakázek jsem získal na základě doporučení některých zákazníků, kteří zřejmě byli s mojí prací spokojení a doporučili mě tak svým známým nebo příbuzným.

Několikrát se mi stalo, že na začátku byla třeba i malá zakázka, na kterou se díky doporučení dalším lidem nabalily postupně další zakázky v mnohem vyšší hodnotě.

Osobní doporučení je rozhodně reklamou k nezaplacení, i když ji vlastně získáte zadarmo, jen díky dobře odvedené práci:-) Sám moc dobře vím, že se raději rozhodnu oslovit řemeslníka, se kterým už má dobrou zkušenost někdo z mého okolí, než oslovit úplně cizího člověka.


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru