Zápis o zjištěních skutečného stavu zásob, majetku, pohledávek a závazků
V minulém článku Jakým způsobem dělám inventarizaci v daňové evidenci? jsem popsal, jak postupuji na konci každého roku při inventarizaci zásob, majetku, pohledávek a závazků.
Zmínil jsem i nutnost pořízení zápisu o zjištění skutečného stavu zásob, hmotného majetku, pohledávek a závazků.
Jak vypadá takový zápis v mém případě si můžete prohlédnout níže.
Samozřejmě u každého může zápis vypadat trochu jinak, samozřejmě je potřeba doplnit i osobní údaje, které jsem vyznačil žlutým podbarvením.
Není to tedy žádný oficiální vzor, ale je to dokument, který jsem si sám vytvořil na základě toho, co jsem si zjistil o provedení inventarizace.
Co obsahuje zápis o inventarizaci?
Zápis je na jednu stranu A4, kde uvedu:
- identifikační údaje,
- k jakému datu je inventarizace provedena,
- vypíšu fyzicky zjištěné hodnoty hmotného majetku, drobného majetku, zásob,
- vypíšu spočítanou pokladní hotovost, zůstatek na bankovním účtě, hodnotu zjištěných pohledávek a závazků,
- připojím podpis osoby, která provádí zjištění skutečného stavu majetku, pohledávek a závazků,
- připojím podpis osoby odpovědné za provedení inventarizace (což jsem v obou případech já sám),
- dále připojím způsob zjišťování skutečného stavu zásob a majetku, případně pokladní hotovosti,
- vypíšu datum a čas zahájení a ukončení inventarizace.
Stáhněte si vzorový zápis
Stáhnout vzorový zápis o zjištěních skutečného stavu zásob, majetku, pohledávek a závazků